تبلیغات
تغذیه ی سالم - غذای گیاهی(5) کشک و بادمجان
تغذیه ی سالم
مصرف غذاهای سالم و گیاهی = تناسب اندام + سلامتی
چهارشنبه 26 مرداد 1390

غذای گیاهی(5) کشک و بادمجان

چهارشنبه 26 مرداد 1390

نوع مطلب :آموزش پخت غذا، 
نویسنده :سهیلا رایانی

کشک و بادمجان :

مواد لازم برای
4 نفر :
بادمجان قلمی              2 کیلو
پیاز متوسط                
1 عدد
نعناع خشک یا پونه      1 قاشق غذاخوری
سیر متوسط                2 حبه
روغن مایع                 5 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، زردچوبه    به مقدار لازم
طرز تهیه:
بادمجان ها را بعد از پوست گرفتن به مدت نیم ساعت در آب نمک قرار دهید، سپس در صافی ریخته و بشوئید ، پیاز را خلال کرده به همراه بادمجان ها، سیر رنده شده، پونه یا نعناع و ادویه جات در یک ظرف مناسب بریزید و 1 لیوان آب اضافه نمائید ، بعد از به جوش آمدن حرارت را کم کنید تا به آرامی بپزد، 5 دقیقه قبل از خاموش کردن اجاق گاز، روغن و در صورت نیاز کمی نمک به غذا اضافه نموده و در پایان با گوشت کوب آن را بکوبید.
مواد لازم برای تهیه ی کشک :
کشک محلی سالم         200 گرم
مغز پسته یا مغزگردوی
 آسیاب شده                 100 گرم
سیر                           1 حبه
پونه یا نعناع خشک       1 قاشق مرباخوری
ابتدا کشک را خرد کرده و با مقداری آب خیس کنید، به طوری که کشک ها کاملا نرم شوند، سپس کشک را به همراه سیر و پونه یا نعناع خشک در مخلوط کن کاملا مخلوط کنید تا به صورت خامه ای شکل در آید. در صورت عدم اطمینان از سلامت کامل کشک آن را در ظرف مناسبی روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا به مدت 15تا20 دقیقه بپزد.
بعد از آماده شدن کشک ، بادمجان را در یک بشقاب بکشید ، ابتدا مقداری کشک سائیده و پس از آن 1تا2 قاشق غذاخوری پسته یا گردوی آسیاب شده روی غذا بریزید و با نان سنگک یا نان سبوس دار میل کنید.
این غذا فوق العاده خوشمزه است ، توصیه میشود هفته ای یک بار آن را میل کنید تا دچار پوکی استخوان نشوید. بهتر است بعد از خوردن کشک و بادمجان، چند عدد خرما خورده شود(4عدد) زیرا خرما به دلیل داشتن ویتامین D باعث جذب کلسیم و فسفر موجود در غذا می شود.